AFSTUDEERSTAGE Communicatie en Multimedia Design
In het laatste half jaar van de studie heb ik samen met mijn partner, Bas Buiting, gewerkt aan een creatief concept om publiek naar binnen te trekken in het souterrain van de nieuwe universiteit (Jheronimus Academy of Data Science) van ‘s-Hertogenbosch. Onze hoofdvraag in deze was: Wat voor concept kan ervoor zorgen dat de passant geprikkeld wordt om de Cultural Library in het souterrain te bezoeken. Hierbij was de Cultural Library een omgeving waar mensen op basis van hun cultuur met elkaar verbonden worden. Cultuur delen en beleven staat centraal in deze plek. Hierbij worden de functies (geschiedenis, heden, toekomstige plannen) van het gebouw verbonden met de doelgroep. (De Cultural Library is ontwikkeld door een groep van zes waar wij ook deel van uit maakte)
Het eindproduct van ons duo is een boekje “The Explorer’s Guide” met een aantal offline activiteiten erin. Zo word je uitgenodigd om het souterrain te bezoeken. Er is gekozen voor een offline-methode om de geschiedenis van het pand meer te laten zien. Het was vroeger namelijk het klooster ‘Mariënburg’.
In the Explorers Guide kwamen de volgende opdrachten voor:
– Where Do You Feel At Home
Deze activiteit zorgt ervoor dat mensen nieuwe locaties leren ontdekken en met elkaar delen.
– Lead The Way
Bij deze activiteit kunnen gebruikers met elkaar allerlei onderwerpen uitwisselen. Het ontdekken, bijdragen en samen delen staat centraal.
– Connect Your Story
De activiteit vertelt de gebruiker op een persoonlijke manier de historie van de Mariënburg. Ook kunnen zij hun geschiedenis onderdeel laten worden van de Mariënburg.
– Get To Know
de activiteit verbindt de mensen, die normaal gesproken elkaar niet zouden ontmoeten. Hierdoor ontstaan nieuwe interessante gesprekken en connecties.
Ik heb me vooral bezig gehouden met het grafisch design (logo, kleuren, etc.), concepting en de losse elementen samen te brengen in een boekje.